تسمه جامبوبگ

تسمه جامبوبگ

واژگانی که در هر صنعت استفاده می‌شوند، معمولا باعث سردرگمی در مشتریان از هر کسب‌و‌کاری می‌شوند. صنعت کیسه‌های جامبوبگ نیز از این قاعده مستثنی نیست! بنابراین ما در گروه اینداپک قصد داریم که به توضیح برخی از این اصطلاحات مانند تسمه جامبوبگ برای افزایش آگاهی شما نسبت به محصولات بپردازیم.

تسمه جامبوبگ چیست؟

این محصول از تعداد زیادی رشته‌های نخ پلاستیکی یا نخ پلی پروپیلن یا نخ مولتی فیلامنت است که کنار هم قرار گرفته‌اند تا در هنگام کشش و زمانی که نیروی زیادی به آنها وارد می‌شود، زود پاره نشوند و تحمل بارهای سنگین را داشته باشند. به تسمه‌ های جامبو بگ تسمه پلی پروپیلن و یا حتی تسمه های پ پ PP یا حتی تسمه پت PET هم گاها گفته می‌شود.

اما نوع دگیری از تسمه جامبوبگ وجود دارد که اصطلاحا تسمه Stevedore نامیده می‌شوند.  این تسمه یک تسمه اضافی است که به نوعی به تسمه پلی پروپیلن استاندارد که به FIBC دوخته می‌شوند متصل می‌شوند و به صورت جداگانه یا با خود کیسه فروخته می‌شوند. انواع مختلفی از این تسمه جامبوبگ نیز وجود دارد، اما کارایی همه آنها به طریقی بصورت حلقه‌های بالابر کیسه جامبو است. رایج ترین استفاده از این تسمه برای حمل کیسه با لیفتراک است و در بسیاری از انبارهایی که از کیسه جامو برای حمل و نگهداری محصولات استفاده می‌کنند، کاربرد دارد. این تسمه‌ها اغلب به عنوان “کمربند بارگیری” نیز شناخته می شوند.

انواع تسمه جامبوبگ

تسمه جامبوبگ در رشته‌های با عرض ۲ تا ۱۵ سانتی‌متر بافته می‌شوند، که موارد زیادی برای مصرف دارند. یکی از عمده ترین موارد مصرف آنها در بحث حمل و نقل و استفاده در کیسه های جامبو بگ یا پلی بگ می باشد. سایر موارد مصرف تسمه جامبو بگ در مسائل بسته بندی – تزئینی- ورزشی- ایمنی و بهداشت و … استفاده می گردد.

اما سه نوع تسمه جامبوبگ استودور وجود دارد که بیشترین استفاده را دارند:

تسمه جامبوبگ استاندارد

تسمه‌های استاندارد اغلب به عنوان تسمه جامبوبگ استودور ساده شناخته می‌شوند. در این نوع، چهار بند مجزا به هر یک از بندهای دوخته شده به کیسه ها متصل می‌شود و برای زمانی مفید هستند که تسمه‌های استاندارد روی کیسه برای مانور ایمن به اندازه کافی بلند نیستند یا فاصله اضافی از بالا لازم دارند.

تسمه استودور دوبل

هر کدام از این تسمه‌ها به دو بند که به کیف دوخته شده‌اند حلقه می‌شوند. این یک نوع بسیار متداول استودور برای استفاده با لیفتراک یا جرثقیل است زیرا قرار دادن بازوهای لیفتراک یا قلاب جرثقیل را از طریق تسمه‌ها و برای بلند کردن ساده‌تر می‌کند.

تسمه تک بارگیری

شامل یک بند واحد است که از طریق هر چهار بند دوخته شده به کیسه، حلقه می‌شود و شرایطی ساده و آسان برای حمل فراهم می‌کند. یکی دیگر از تسمه جامبوبگ های بسیار متداول که از آن برای حمل با لیفتراک‌ اضافه می‌شوند. چراکه برداشتن و جابجایی کیسه در انبار را بسیار آسان می‌کنند.

تسمه پلی پروپیلن یا تسمه جامبوبگ

تسمه ها یا رشته های نواری از جنس پلی پروپیلن با دستگاه های نوار بافی از ۱ تا گاها ۸ چشمه (به اصطلاح) تولید می‌شوند. منظور از چشمه در دستگاه‌های تسمه بافی، تعداد رشت‌ ها یا تسمه های به هم بافته شده است که به صورت هم زمان دستگاه می‌تواند خروجی دهد. البته بیشتر دستگاه های تسمه بافی جامبو بگ که در ایران مشغول تولید تسمه جامبوبگ هستند، معمولا بین ۱ تا ۴ چشمه دارند.

اما استفاده از محصول نامبرده استودور برای کیسه‌های فله نیز می‌تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها کمک نموده و ایمنی را تضمین کند. این تسمه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روشی مطمئن و امن برای جابجایی، نگهداری و حمل کیسه‌های حجیم بزرگ محیا کنند. این بندها به ایمن نگه داشتن کیسه کمک می‌کنند و از جابجایی یا ناپایدار شدن کیسه در طول حمل و نقل یا نگهداری جلوگیری می‌کنند. همچنین به کاهش خطر تصادف، جراحات و آسیب به تجهیزات و کیف کمک می‌نمایند.

این تسمه باید به درستی نصب شوند تا در طول حمل و انتقال، شل یا خراب نشوند. علاوه بر این، تسمه ها باید به طور مرتب بازرسی شده و در شرایط خوبی نگهداری شده و آسیب دیده یا فرسوده نشوند.

دستگاه بافت تسمه جامبوبگ

چه عواملی موثر در کیفیت و قیمت تسمه جامبو بگ می‌باشد؟

تسمه جامبوبگ مزایا و کمک خوبی در بلند کردن کیسه محصولات دارند. عوامل موثر در کیفیت و مزایای تسمه جامبو بگ به شرح زیر است  :

کیفیت

  • نوع نخ استفاده شده در بافت این محصول از بعد ترکیب مواد پلیمر در ساخت
  • نخ (که هر کدام چه درصدی دارند)
  • ضخامت یا دینر نخ های تار
  • ضخامت یا دینر نخ های پود
  • تعداد نخ های تار

مزایا

  • راندمان انتقال و حمل کیسه را افزایش می‌دهد، ایمنی را تضمین می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
  • استحکام و پایداری عالی در هنگام بلند کردن کیسه فراهم می‌کند.
  • از جابجایی یا ناپایدار شدن کیسه در حین نگهداری و حمل جلوگیری می‌کند.
  • خطر تصادفات، جراحات و آسیب به کیسه در هنگام بلند کردن را کاهش می‌دهد.

برای آگاهی از قیمت خرید تسمه جامبوبگ و یا قیمت خرید تسمه پلی پروپیلن و همچنین فروش تسمه جامبوبگ ایندا پک و یا فروش تسمه پلی پروپیلن ایندا پک با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در مورد عوامل موثر بر کیفیت و قیمت تسمه جامبوبگ یا تسمه پلی پروپیلن در مطلب بعد توضیح و تشریح کاملی خواهیم داشت.

شما در صورتی که خریدار تسمه های جامبوبگ یا تسمه های پلی پروپیلن یا تسمه های زیر مبلی هستید می توانید جهت مشاوره و خرید و همچنین دریافت رایگان تسمه های جامبو بگ جهت بررسی انواع محصولات ایندا پک، با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمائید.

برای آشنایی بیشتر لطفا مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید:جامبوبگ

دستگاه بافت تسمه جامبوبگ

برای کنار هم قرار گرفتن این رشته های نخ پلی پروپیلن و تولید شدن تسمه جامبوبگ، به دستگاه نواربافی یا تسمه بافی احتیاج داریم. در دستگاه نواربافی یا تسمه بافی تعداد مشحصی نخ کنار هم قرار می گیرند که این نخ ها همان تار تسمه جامبوبگ را تشکیل می‌دهند.

در واقع دستگاه بافت تسمه جامبوبگ این تعداد نخهای تار را، به دو یا چند دسته تقسیم می کند. و هر بار یک دسته را بالا نگه می دارد و یک دسته را پایین می آورد. در این حالت یک سوزن مخصوص یک نخ را که به نخ CF یا نخ پود معروف است، را از وسط آن دو دسته نخ تسمه جامبوبگ در حال بافت عبور می دهد. به این شکل تسمه یک در میان در هم با تار و پود بافته و محکم می شود. و هر چقدر میزان این تار و پود های در هم تنیده شده بیشتر باشند تسمه جامبوبگ محکم تری تولید می گردد.

یکی از بزرگترین مجموعه های تولید جامبو بگ و تسمه پلی پروپیلن در ایران که دارای بیشترین حجم تولید در سراسر کشور ایران عزیز است، گروه اینداپک می باشد. اینداپک تولید کننده و توزیع کننده انواع تسمه جامبو بگ و پلی پروپیلن با عرض و گرماژ و درصد های مختلف می باشد.

اینداپک آماده همکاری با تمام تولید کنندگان گرامی و مصرف کنندگان تسمه های جامبو بگ می باشد. لازم به ذکر است ارسال تسمه ها نمونه به صورت رایگان به سراسر کشور انجام می گردد.

ما گروه ایندا پک بزرگترین تولید کننده تسمه پلی پروپیلن و تسمه جامبوبگ در ایران به شما نمی گوییم که تسمه جامبو بگ خود را از ما خرید کنید، ابتدا نمونه های تسمه جامبوبگ تولیدی ما را بررسی کنید که رایگان برای شما ارسال می گردد، در صورت رعایت معیار مورد نظر شما در تولید تسمه جامبو، آنگاه از اینداپک خرید کنید.