تسمه جامبو بگ علل موثر برکیفیت، درصد ترکیب مواد اولیه

آیا تسمه تسمه جامبو بگ از نظر کیفیت به تسمه های درجه یک و درجه دوم تقسیم می شوند؟

عوامل موثر در ایجاد، اختلاف در کیفیت و قیمت تسمه پلی پروپیلن در چیست؟

تاثیر منفی و مثبت و همچنین کاربرد تسمه پلی پروپیلن درجه یک و درجه دوم در کجاست؟

تسمه پلی پروپیلن PP

انواع و علل اختلاف، کیفیت در تسمه جامبو بگ

تسمه جامبو بگ به درجه های متفاوتی از نظر کیفیت و میزان تحمل بار و مدت زمان قابل استفاده بودن، یا به عبارت دیگر مدت تاریخ مصرف تقسیم می شوند.

علت تفاوت کیفیت و قیمت در بین تولیدکنندگان، خریداران و فروشندگان تسمه جامبوبگ، علاوه بر بحث هزینه، کاربردهای متفاوت آن نیز می باشد.

ایندا پک عوامل موثر در کیفیت و قیمت تسمه پلی پروپیلن را به صورت کامل در ذیل شرح خواهد داد:

  • نوع ترکیب نخ های استفاده شده در بافت تسمه
  • ضخامت یا دینر نخ های تار در تسمه
  • ضخامت یا دینر نخ های پود در تسمه
  • تعداد نخ های تار در تسمه جامبوبگ یا تسمه پلی پروپیلن

نوع ترکیب نخ های استفاده شده در بافت تسمه جامبو بگ

در مقاله قبل (تسمه جامبوبگ چیست) توضیح دادیم که تسمه پلی پروپیلن از به هم تابیده شدن یا به اصطلاح به هم بافته شدن نخ هایی از جنس های نخ پلاستیکی یا نخ پلی پروپیلن یا نخ مولتی فیلامنت تشکیل می گردد.

میزان ترکیبات مواد پلیمری در تولید این نخ ها و قبل از بافته شدن و به تسمه تبدیل شدن، در کیفیت و قیمت تسمه جامبوبگ بسیار موثر است. به این نحو که این نخ ها به چند صورت می توانند تهیه شوند.

تولید نخ از پلیمر مانند pp یا پلی پرو پیلن نو

اینکه تمام مواد اولیه تولید این نخ ها را از مواد پتروشیمی و پلیمرها مانند pp یا پلی پرو پیلن نو تولید کنند.

این نوع تسمه ها به شدت کمیاب و فقط به صورت اختصاصی و معمولا برای صادرات تولید می گردد.

که قیمت تسمه جامبوبگ یا تسمه پلی پروپیلن با نخ خالص PP یا پلی پروپیلن حدود ۲٫۵ برابر قیمت، تسمه جامبوبگ معمولی موجود در بازار می باشد.

تولید نخ از گرانول پلاستک های بازیافتی

یکی از روش های کاهش قیمت در بحث تولید تسمه پلی پروپیلن استفاده از گرانول پلاستک های بازیافتی یا استفاده از نخ به اصطلاح بادی می باشد. این نخ ها از بازیافت به روش صحیح پلاستیک های خاص تهیه می گردد.

تسمه های ساخته شده از مواد بازیافتی قیمت کمتر نسبت به تسمه های که از جنس خالص PP تولید می شوند، دارند.

درصد ترکیب مواد اولیه نخ تسمه جامبو بگ

تولیدکننده نخ های تسمه یا نخ پلی پروپیلن یا نخ مولتی فلایمنت در هنگام تولید و ریختن مواد اولیه در دستگاه اکسترودر به صورت درصدی عمل می کند یعنی به فرض برحسب وزن مواد ترکیبی ۴۰ درصد مواد اولیه نو یا پلی پروپیلن را با حدود ۶۰ درصد مواد بازیافتی یا گرانول پلاستیکی بازیافتی بادی ترکیب می کند.

به این صورت هزینه تولید نخ ها و در نتیجه تولید تسمه جامبوبگ کاهش پیدا می کند. ولی در عمل مقداری از کیفیت و مدت دوام تسمه جامبوبگ یا تسمه پلی پروپیلن نیز کم خواهد شد.

حال میزان این درصد برای هر تولید کننده می تواند متفاوت باشد از ۱۰۰ درصد بادی تا ۱۰۰ درصد pp خالص می توان نخ و تسمه را تولید کرد.

نخ تسمه جامبوبگ

درصد یو وی UV تسمه جامبو بگ

یکی دیگر در عوامل موثر در قیمت و کیفیت تسمه پلی پروپیلن میزان استفاده یا عدم استفاده از ماده ای به نام UV در هنگام تولید نخ می باشد.

این میزان UV استفاده شده در تولید نخ های تسمه پلی پروپیلن، که برحسب درصد بیان می گردد به صورت متعارف، میزان مقاومت تسمه جامبوبگ در برابر نور آفتاب را معرفی می نماید.

با توجه به میزان UV تسمه ها، جامبو بگ تولید شده با این تسمه می تواند از ۲۰۰ ساعت که ( حدود ۱۵ روز) تا ۱۶۰۰ ساعت که (حدود ۶ ماه) می باشد، جامبوبگ می تواند هر روز با بار پر در زیر تابش آفتاب بماند و پس از طی این زمان به راحتی و بدون پارگی از جای خود بلند نمود و بارگیری شود.

که این گونه موارد و مسائل در جامبوبگ های معدنی و جامبو بگ هایی که برای صادرات استفاده می شوند بسیار حائز اهمیت می باشند.

درمورد سایر عوامل موثر بر کیفیت و قیمت تسمه جامبوبگ یا تسمه پلی پروپیلن در مطلب بعد توضیح و تشریح کاملی خواهیم داشت.

مشارکت ایندا پک با تولیدکنندگان جامبوبگ در مورد فروش محصولات

ایندا پک بزرگترین تعاونی و مرجع و محل نشست خریداران و فروشندگان محصولات بسته بندی صنعتی می باشد در بحث خرید و فروش جامبو بگ و تسمه های جامبوبگ با انواع و اقسام جنس ها و گرماژ و کیفت ها آماده ارائه خدمت به تمامی عزیزان و سرورانی است که با این موضوع در ارتباط هستند.

شما در صورتی که خریدار تسمه های جامبوبگ یا تسمه های زیر مبلی هستید می توانید جهت مشاوره و خرید و همچنین دریافت رایگان تسمه جهت بررسی انواع محصولات ایندا پک، با کارشناسان فروش ما در ایندا پک تماس حاصل فرمائید.

افتخار اینداپک ارائه خدمات مستمر و مفید به تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اقلام بسته بندی صنعتی خصوصا در حوزه جامبوبگ و تسمه های جامبو بگ می باشد.

اگر خریدار تسمه های جامبوبگ هستید با ما تماس حاصل فرمائید تا با ارسال رایگان نمونه تسمه تولیدی در کارگاههای مختلف اینداپک هنر خود و صداقت اینداپک را به شما نشان دهیم.

اگر تولید کننده جامبوبگ یا تسمه جامبو بگ هستید با اینداپک تماس حاصل فرمائید تا اینداپک برای فروش محصولات شما، با افتخار یاری گر شما باشد.

اینداپک بزرگترین بازار و مرکز خرید و فروش جامبو بگ و ملحقات مورد نیاز آن در ایران