قیمت فروش و مشخصات فنی پلی بگ یا بیتو بگ یا جامبو بگ قیر

آیا میدانید جامبو بگ قیر یا پلی بگ یا بیتو بگ ایندا پَک چیست ؟

آیا میدانید چه روشهای برای صادرات قیر جایگزین بشکه های فلزی شده است ؟

آیا قیمت فروش و مزیت های بیتو بگ، جامبو بگ و یا پلی بگ ایندا پَک را نسبت به بشکه های فلزی در صادرات قیر می دانید؟

آیا ابعاد استاندارد جامبو بگ قیر یا بیتو بگ یا پلی بگ  ایندا پَک را می دانید ؟

جامبو بگ قیر به انگلیسی Bitumen bag

قیر

قیر یکی از فرآوردهای نفتی است. این ماده سیاه رنگ که بیشتر در پالایشگاه های نفت تولید می شود در اکثر کشورهای خاورمیانه و نفت خیز دنیا یافت می شود و معمولا در اغلب این کشورها حجم کمی از آن در خود کشور تولید کننده مصرف شده و عمده آن به سایر کشور ها صادر می گردد.

قیر یکی از مواد پایه در تولید برخی محصولات می باشد و در عمده صنایع مادر شامل:

  • صنایع راه سازی
  • ساختمان سازی
  • رنگ سازی
  • چسب سازی
  • ساخت انواع عایق و…

 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جامبو بگ قیر پلی بگ بیتو بگ

جامبو بگ قیر پلی بگ بیتو بگ

صادرات قیر با جامبو بگ قیر

از آنجایی که بیشتر کشورهایی که وارد کننده قیر هستند در گروه کشورهای توسعه یافته دنیا دسته بندی می شوند اغلب قوانین دست و پا گیری برای کشورهای صادر کننده قیر وضع می کنند.

به همین منظور کشورهای صادر کننده قیر نیاز دارند تا علاوه بر اینکه قیر با کیفیت مناسب را به دنیا عرضه می کنند، باید در محل مبدا شیوه مناسبی برای بسته بندی و حمل قیر انتخاب کنند.

از دیرباز تا کنون معمولا از بشکه های فلزی به عنوان یکی از بهترین شیوه های صادرات قیر استفاده می شده است. اما اکنون با توجه به برخی از دلایل ذیل دیگر برای بشکه های فلزی در صنعت بسته بندی قیر، رقیب سر سخت و تازه نفسی پا به عرصه گذاشته است  به نام بیتو بگ یا پلی بگ یا جامبو بگ قیر

 

مزایای استفاده از  بیتو بگ یا پلی بگ یا جامبو بگ قیر :

دلایل برتری بیتو بگ یا پلی بگ یا جامبو بگ قیر ایندا پک نسب به بشکه های فلزی در بسته بندی و صادرات قیر

۱- کاهش هزینه بسته بندی قیر (به دلیل عدم استفاده از ورق آهن و جایگزینی پلی پرو پیلن)

۲- افزایش حجم باربری در هر مرحله و افزایش سود آوری و بهره برداری تجارت قیر

۳- افزایش کیفیت از طریق کاهش دمای بسته بندی

۴- کاهش مصرف انرژی برای حمل و تخلیه قیر

(زیرا در روش استفاده از بشکه های فلزی برای تخلیه قیر در مقصد، از حرارت استفاده می کردند، ولی در شیوه پلی بگ یا بیتو بگ یا جامبو بگ قیر، کل قیر با جامبوبگ قیر، پلی بگ یا بیتو بگ را در کوره انداخته و ذوب می کنند)

۵- افزایش سرعت  بارگیری و حمل و نقل و تخلیه

۶- تمیزی محل کار مبدا و مقصد

ضمنا باید یادآوری کنم که ورود قیر به صورت بشکه اکنون به اکثر کشورهای دنیا ممنوع می باشد و همین امر و عدم جایگزینی بیتو بگ یا پلی بگ در صادرات قیر موجب از دست رفتن بازار این محصول برای تولید کنندگان آن می گردد.

 

مشخصات فنی پلی بگ ها  یا بیتو بگ ها یا جامبو بگ قیر

این محصول که جنس لایه خارجی آن از گونی و از جنس پلی پرو پیلن می باشد و با استاندارد های مربوط به جامبو بگ دسته بندی می گردد و قابل انعظاف می باشد.

 لایه داخلی جامبو بگ قیر از جنس نایلون نانو می باشد که قابلیت تحمل دمای بالا را دارد.

معمولا استاندارد دمایی این نایلون ها ۱۰۹ درجه سانتی گراد می باشد و این جامبو بگ در این دما اگر پر شوند بدون تغیر فرم باقی می مانند.

جامبو بگ های قیر یا بیتو بگ یا پلی بگ ها در دمایی ۱۶۰ درجه ذوب می شوند.

اغلب کشور ها از این استاندارد جهت تاییدیه جامبو بگ های قیر استفاده می کنند. ولی گاها از نایلون های با دمای ۱۵۰ درجه و ۱۸۰ درجه نیز استفاده می کنند. که به ندرت استفاده می شوند و کارایی بسیار کمتری دارند، و معمولا اینگونه بیتو بگ ها یا پلی بگ ها یا جامبو بگ قیر به سختی و با قیمت های بالا یافت می شوند.

فرم این پلی بگ یا بیتو بگ یا جامبو بگ قیر معمولا مخروطی یا ذوذنقه ای می باشد. و معمولا این گونی ها با ابعاد کف ۱۱۰*۱۱۰ و با ارتفاع ۱ متر و با ظرفیت یک تن تولید می گردد.

فرم ذوذنقه ای آنها برای این منظور طراحی شده است که در دمای تابستان و در معرض تابش شدید آفتاب پس از شل شدن قیر کیسه فرمت خود را از دست ندهد.

2 پاسخ
  1. مصطفی مرادی
    مصطفی مرادی می گوید

    سلام یکی از مشکلات جامبو تست کردن میباشد و قطعا اگر دمای پر کردن مینیمم به ۱۲۰ برسه این مشکل حل میشه اما مشکل دیگه اینجاست که از اونطرف دمای ذوب می ره بالا و برای مشتری مقرون به صرفه نیست و خواص قیر رو هم تغییر میده برای این مشکل پیشنهادی دارین ؟

    پاسخ
  2. مصطفی مرادی
    مصطفی مرادی می گوید

    سلام یکی از مشکلات جامبو تست کردن میباشد و قطعا اگر دمای پر کردن مینیمم به ۱۲۰ برسه این مشکل حل میشه اما مشکل دیگه اینجاست که از اونطرف دمای ذوب می ره بالا و برای مشتری مقرون به صرفه نیست و خواص قیر رو هم تغییر میده برای این مشکل پیشنهادی دارین ؟

    پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *